- 09121990309 - 01343449625
- منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
خطرات نداشتن برنامه بازیابی فاجعه
موقعیتی را تصور کنید که به تازگی متوجه شده اید که کسب و کار شما هک شده است. شما هیچ ایده ای در مورد منبع حمله، میزان آسیب یا هزینه بازیابی از آن ندارید. علاوه بر این، شما یک برنامه واکنش به حوادث سایبری یا برنامه بازیابی فاجعه برای شرکت خود ندارید.
داشتن یک برنامه بازیابی فاجعه بسیار مهم است زیرا شما و تیمتان را قادر می سازد تا یک برنامه سریع و سازمان یافته برای حل بحران انجام دهید. هر نوع حمله سایبری موفقیت آمیز می تواند باعث ایجاد هرج و مرج در شبکه شما و در بین کارکنان شما شود و این می تواند منجر به زمان پاسخگویی کندتر شود.
برای درک اینکه چرا داشتن یک برنامه بازیابی فاجعه بسیار مهم است، بیایید نگاهی به برخی از عواقب احتمالی نداشتن آن بیندازیم.
از دست دادن داده ها:
هنگامی که یک شرکت دچار حمله سایبری می شود، داده های حساس یک کسب و کار می تواند به خطر بیفتد. در چنین شرایطی، اقدام سریع و جداسازی منبع حمله و همه سیستم های آسیب دیده بسیار مهم است.
شرکت هایی که برنامه بازیابی ندارند، نسبت به شرکت هایی که برنامه بازیابی دارند، زمان بیشتری برای واکنش به نقض داده ها نیاز دارند. هرچه شناسایی و جداسازی یک حمله بیشتر طول بکشد، محافظت از داده های شما سخت تر خواهد بود، به این معنی که اطلاعات حساس مشتری و شریک ممکن است قبلا به دست اشتباه افتاده باشد. و اگر حتی از داده های خود به صورت ایمن و آنلاین نسخه پشتیبان تهیه نمی کنید، آسیب ناشی از نقض داده ها می تواند جبران ناپذیر باشد.
وقفه در کسب و کار:
اگر کسب و کار شما برنامه ای برای مقابله با آن نداشته باشد، یک حادثه سایبری جدی به ناچار عملیات شما را متوقف می کند. داشتن یک برنامه بهبود به شما کمک می کند تا عملیات را بسیار سریعتر از سر بگیرید. یک واکنش بی نظم و آشفته به این حادثه می تواند وضعیت را بدتر کند و زمان و تلاش مورد نیاز برای بهبودی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
هر گونه خرابی منجر به از دست دادن سرمایه شرکت شما هم از نظر درآمد و هم از نظر بهره وری کارکنان می شود. شرکت های کوچکتر به ویژه نمی توانند برای مدت طولانی غیرفعال باشند.
بازیابی گران قیمت:
هرچه زمان بیشتری برای بهبودی از حمله سایبری طول بکشد، یک شرکت سرمایه بیشتری از دست می دهد. صاحبان مشاغل گاهی اوقات متوجه نمی شوند که بازیابی یا بازآفرینی داده های از دست رفته در نقض داده ها چقدر هزینه دارد.
این حتی شامل هزینه های مرتبط با از دست دادن سود، زیان های احتمالی ناشی از دعاوی گران قیمت و هزینه تعمیرات اساسی سیستم نمی شود که نیاز به خرید و نصب تمام سخت افزار و زیرساخت های جدید دارد.
از دست دادن مشتریان، فروشندگان و شرکا:
داشتن یک برنامه بازیابی فاجعه یک حرکت تجاری مسئولانه است که شرکا، فروشندگان و مشتریان شما از آن قدردانی خواهند کرد. ممکن است این اولین چیزی نباشد که هنگام امضای قرارداد با شرکت شما از شما می پرسند، اما قطعا یکی از اولویت های اصلی کسب و کارها امروز هنگام تعیین اینکه با کدام کسب و کار همکاری می کنند، صرفا به این دلیل است که هیچ طرفی وجود ندارد که در چنین سناریویی زمانی که بخشی از یک مشارکت هستند، کاملا تحت تأثیر قرار نگیرد.