• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
چگونه از یک حمله سایبری نجات پیدا کنیم – بهبودی پس از یک حمله سایبری
چگونه از یک حمله سایبری نجات پیدا کنیم – بهبودی پس از یک حمله سایبری

حملات سایبری می تواند برای یک کسب و کار بزرگ و کوچک ویرانگر باشد. آخرین گزارش نقض داده های IBM نشان می دهد که میانگین هزینه نقض داده ها در سال 2021 به رقم باورنکردنی 4.24 میلیون دلار در هر حادثه افزایش یافته است که بالاترین میانگین هزینه در تاریخ این گزارش است.
این عدد ترسناک است و وقتی با این واقعیت همراه شود که طبق تحقیقات Net Set Security، حملات بدافزار در سال 2020 تقریبا 400 درصد افزایش یافته است، واضح است که شرکت ها باید این خطرات را بسیار جدی بگیرند.

در اینجا چند مرحله وجود دارد که کسب و کار شما می تواند برای بهبودی از حمله سایبری انجام دهد:
برنامه واکنش به حوادث سایبری خود را دنبال کنید: یک برنامه دقیق واکنش به حوادث سایبری داشته باشید که می توانید از آن پیروی کنید تا روند بازیابی خود را خسته کننده تر کنید. طرح واکنش به حادثه باید به وضوح مسئولیت‌هایی را به تیم‌ها و افراد اختصاص دهد و شامل تمام گام‌های لازم برای بهبودی هر چه کمتر سازمان شما باشد.

یک برنامه تداوم کسب و کار ایجاد کنید: اگر کاملا نیاز به از سرگیری فعالیت دارید در حالی که سیستم شما هنوز در معرض خطر است، باید یک برنامه عملیاتی بر اساس شرایط طراحی کنید. جایگزین هایی را برای فرآیندهای حیاتی که در اثر حادثه قطع شده اند بیابید و به کارمندان خود در مورد نحوه سازگاری با شرایط کاری جدید آموزش دهید. به عنوان مثال، ممکن است مجبور شوید به بخش خدمات مشتری خود دستور دهید که به جای ارسال ایمیل به مشتریان با آنها تماس بگیرد یا کارمندان شما می توانند از رایانه های شخصی استفاده کنند که بخش امنیت سایبری شما تأیید کرده است در حالی که رایانه های کاری به حالت عادی بازگردانده می شوند.

از پشتیبان گیری ایمن برای از سرگیری عملیات استفاده کنید: اگر یک سیستم بازیابی سایبری داشته باشید، یافتن یک نسخه پشتیبان امن بسیار آسان تر خواهد بود. با این حال، قبل از اینکه بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید، باید منتظر بمانید تا شبکه شما تمیز و به طور کامل بازیابی شود.

رویه های امنیت سایبری خود را تجزیه و تحلیل و بهبود بخشید: یکی از مهم ترین اقداماتی که باید پس از یک حادثه سایبری بردارید، تجزیه و تحلیل شکاف های امنیتی خود و یادگیری آنچه می توانید بهبود بخشید. پروتکل های امنیتی خود را تقویت کنید، تمام رمزهای عبور را تغییر دهید و به کارمندان خود دستور دهید که همین کار را انجام دهند. آموزش کارکنان بهترین روش برای جلوگیری از نفوذ حملات آینده به سیستم های شما است.