• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
چگونه از یک حمله سایبری نجات پیدا کنیم – تفاوت بازیابی سایبری و بازیابی فاجعه
چگونه از یک حمله سایبری نجات پیدا کنیم – تفاوت بازیابی سایبری و بازیابی فاجعه

چقدر احتمال دارد که کسب و کار شما یک حمله سایبری را تجربه کند؟ احتمالات بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.
فقط یک شکاف کوچک در سیستم امنیت سایبری شما یا یک کلیک روی یک پیوند اشتباه لازم است تا مجرمان سایبری به سیستم‌های رایانه‌ای کسب‌وکار شما و داده‌های دیجیتال حساس بالقوه دسترسی داشته باشند.
برخی از حملات سایبری می توانند بلافاصله شبکه های شما را فلج کنند، در حالی که برخی دیگر هفته ها و حتی ماه ها طول می کشد تا کشف شوند. اما یک چیز مشترک همه حملات سایبری این است که همه آنها می توانند به طور بالقوه به کسب و کار شما آسیب وارد کنند که ممکن است نتوانید از نظر مالی و اعتبار از آن بازیابی کنید.
برنامه ریزی برای یک حادثه امنیت سایبری و طراحی و تجدید نظر در سناریوهای واکنش به حادثه و بازیابی برای انواع مختلف حملات در واقع می تواند نجات دهنده شرکت شما باشد.
زمان برای بهبودی پس از یک حمله سایبری بسیار مهم است و یک واکنش سازمان یافته و با دقت برنامه ریزی شده بهترین دستور برای موفقیت است. با این حال، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که تنها 54٪ از بیش از 500 سازمان کارمند، یک برنامه بازیابی در سطح شرکت دارند. روند نگران‌کننده دیگری در یافته‌های Cybnet نشان داده شد که می‌گوید 77 درصد سازمان‌ها برنامه پاسخگویی به حوادث امنیت سایبری ندارند.

اگر هنوز اهمیت یک برنامه بهبود برای کسب و کار خود را در نظر نگرفته اید، ممکن است اکنون زمان مناسبی برای تغییر آن باشد. فرقی نمی‌کند تیمی از متخصصان سایبری را در داخل سازمان‌دهی کنید یا برون‌سپاری می‌کنید.

 

تفاوت بین بازیابی سایبری و بازیابی فاجعه چیست؟

هر دو سیستم سایبری و بازیابی فاجعه برای کمک به شرکت شما برای بهبودی از عواقب حمله سایبری یا نقض داده ها طراحی شده اند. حتی اگر تا حدی با هم همپوشانی داشته باشند، اهداف و طرح های متفاوتی دارند. یک طرح بازیابی فاجعه با هدف اطمینان از تداوم کسب و کار پس از حمله سایبری انجام می شود. از سوی دیگر، بازیابی سایبری محافظت از دارایی داده ها را فراهم می کند و از دست دادن احتمالی داده ها در آینده جلوگیری می کند.
برنامه ریزی برای بازیابی فاجعه به این معنی است که در صورت کشف نقض در شبکه امنیت سایبری خود، آمادگی بیشتری برای اقدام خواهید داشت. از آنجایی که این طرح بر تداوم کسب و کار تمرکز دارد، باید به شما کمک کند تا سیستم خود را تعمیر کنید و در اسرع وقت عملیات را از سر بگیرید.
با این حال، اگر حمله باج‌افزاری رخ دهد و شما به‌درستی برای عواقب آن آماده نشده باشید، اگر پروتکل‌های بازیابی سایبری شما به اندازه نباشد، احتمال زیادی وجود دارد که داده‌های در معرض خطر با سرورهای پشتیبان شما همگام شوند، به این معنی که آخرین نسخه پشتیبان از اطلاعات شما نیز توسط بدافزار آسیب می بیند.
یک سیستم بازیابی سایبری به یک خزانه سایبری نیاز دارد که هم از نظر فیزیکی و هم مجازی ایزوله باشد و به عنوان یک مرکز داده عمل کند. سیستم پشتیبان ذخیره سازی خزانه غیرقابل تغییر است، به این معنی که داده ها را نمی توان با قفل کردن رمزنگاری تغییر داد یا به خطر انداخت و پس از تمیز شدن شبکه، بازیابی آن را برای شما ایمن می کند.
با توجه به اینکه روندهای اخیر نشان دهنده افزایش تعداد حملات باج افزار به مشاغل است، بهتر است هم پروتکل های بازیابی فاجعه و هم پروتکل های بازیابی سایبری را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که می توانید از داده های خود محافظت کرده و بدون پرداخت باج آن را بازیابی کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که فرآیندهای کسب و کار خود را سریعتر از سر بگیرید و شبکه های خود را تقویت کنید تا از حملات مشابه از به خطر انداختن شبکه های شما در آینده جلوگیری کنید.

 

شرکت “داده پردازی هوشمند کندو” با تکیه بر دانش فنی و تجربیات کارشناسان و مشاوران خود و همچنین تجربه‌های سازمانی کسب شده در پروژه‌های بزرگ و کوچک، آماده ارائه سبد متنوعی از خدمات در حوزه مشاوره و استقرار استانداردها به سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌باشد.