• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
تهدیدات سایبری هوش مصنوعی
تهدیدات سایبری هوش مصنوعی

بدون شک، هوش مصنوعی در مورد تهدیدات سایبری بازی را تغییر داده است. حملات مبتنی بر هوش مصنوعی از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل سریع سیستم های امنیتی، شناسایی و نفوذ به نقاط ضعف استفاده می کنند.
علاوه بر این، مجرمان سایبری اکنون می توانند فرآیندهای حمله را خودکار کنند، بنابراین نه تنها حملات پیچیده تر شده اند، بلکه مکرر تر شده اند. بر اساس نظرسنجی سال 2023 از CFO.com، 85 درصد از متخصصان امنیت سایبری معتقدند که افزایش حملات سایبری به دلیل تاکتیک های هوش مصنوعی است.
علاوه بر این، در گزارش شاخص ریسک سایبری خود در سال 2023، متوجه شدیم که 90 درصد از بنیانگذاران استارتاپ ها نگران پتانسیل خطرناک حملات سایبری هوش مصنوعی هستند.
این امر باعث تغییر به سمت رویکردی پیشگیرانه تر برای بهبود سیستم ها و افزایش امنیت شده است.
هوش مصنوعی واقعا مرزهای فیشینگ را جابجا کرده است، به طوری که 95 درصد از کسب و کارها موافق هستند که تلاش های فیشینگ در سال گذشته پیچیده تر و شخصی تر شده است.
با تمام این موارد، هوش مصنوعی خبر بدی برای امنیت سایبری نبوده است. در واقع در سال های اخیر قابلیت ها را بهبود بخشیده است. سیستم‌های امنیتی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، تشخیص تهدید را بهبود بخشیده، خودکارتر هستند و حتی می‌توانند نقاط ضعف سیستم شما را نشان دهند.
فناوری جدید، مانند سیستم‌های تشخیص تهدید هوش مصنوعی IBM، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با مقابله با حملات مبتنی بر هوش مصنوعی با امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی، جلوتر از این منحنی بمانند.

:references

https://www.embroker.com