• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
اشتباهات پیکربندی
اشتباهات پیکربندی

حتی سیستم های امنیتی حرفه ای نیز به احتمال زیاد حداقل یک خطا در نحوه نصب و راه اندازی نرم افزار دارند. یک خطای کوچک هنگام پیکربندی یک سیستم امنیت سایبری می تواند منجر به یک آسیب پذیری عظیم شود. بر اساس گزارش سال 2023 شرکت امنیتی Censys، بیش از 8,000 سرور به دلیل پیکربندی نادرست در برابر نقض داده ها آسیب پذیر بودند. این اساسا “در” را برای مجرمان سایبری باز می گذارد تا اطلاعات حساس را بدزدند و از سیستم های امنیتی آسیب پذیر سوء استفاده کنند.

 

یک مشکل پیکربندی می تواند به سادگی استفاده از رمزهای عبور ضعیف یا یک مشکل پیچیده تر، مانند راه اندازی نادرست فایروال ها باشد. در اینجا برخی از رایج ترین مشکلات پیکربندی که منجر به حملات سایبری می شود آورده شده است:
• عدم تغییر پیکربندی پیش فرض دستگاه: چاپگرها، دستگاه های فکس و سایر دستگاه هایی که ممکن است دسترسی ممتازی به شبکه کسب و کار شما داشته باشند، دارای تنظیمات امنیتی پیش فرض هستند که هک آنها بسیار آسان است. باید مطمئن شوید که تیم فناوری اطلاعات رمزهای عبور و تنظیمات امنیتی را به درستی تنظیم کرده است.
• تقسیم بندی شبکه: به منظور جداسازی اطلاعات حساس تر از شبکه استاندارد، شرکت شما باید از تقسیم بندی شبکه برای محدود کردن و کنترل داده های شرکت در شبکه های مختلف استفاده کند.
• عدم به روز رسانی/پچ کردن نرم افزار کامپیوتر: به روز رسانی نرم افزار یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از محافظت از دستگاه های شما در برابر حملات سایبری است. بنابراین، به روز رسانی مکرر نرم افزارهای کامپیوتری، از دور خارج کردن سیستم های قدیمی و اصلاح مشکلات عملیاتی بسیار مهم است.
• استفاده از رمزهای عبور ضعیف: شما باید محدودیت های رمز عبور سختگیرانه و معیارهای پیچیده ای را برای همه کارمندان، به ویژه مدیران و کارمندان با دسترسی سطح بالا تعیین کنید.

:references

https://www.embroker.com