• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
Insider threats
Insider threats

تهدیدات داخلی

 

گاهی اوقات، خطرناک ترین بازیگران از درون یک سازمان می آیند. افرادی که در داخل درهای خود شرکت هستند، خطر ویژه ای دارند، زیرا معمولاً به انواع سیستم ها و در برخی موارد، امتیازات مدیریت دسترسی دارند که آنها را قادر می سازد تغییرات اساسی در سیستم یا سیاست های امنیتی آن ایجاد کنند.

علاوه بر این، افراد درون سازمان اغلب درک عمیقی از معماری امنیت سایبری آن و همچنین نحوه واکنش کسب و کار به تهدیدات دارند. از این دانش می توان برای دسترسی به مناطق محدود، ایجاد تغییرات در تنظیمات امنیتی، یا استنباط بهترین زمان ممکن برای انجام یک حمله استفاده کرد.

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از تهدیدات داخلی در سازمان‌ها، محدود کردن دسترسی کارکنان به سیستم‌های حساس تنها به کسانی است که برای انجام وظایف خود به آن‌ها نیاز دارند. همچنین، برای تعداد معدودی که نیاز به دسترسی دارند، از (Multi-factor authentication) MFA استفاده کنید، که از آنها می‌خواهد حداقل از یک چیز که می‌دانند در ارتباط با یک آیتم فیزیکی که برای دسترسی به یک سیستم حساس باید استفاده کنند. به عنوان مثال، کاربر ممکن است مجبور باشد یک رمز عبور وارد کند و یک دستگاه USB را وارد کند. در پیکربندی های دیگر، یک شماره دسترسی روی یک دستگاه دستی ایجاد می شود که کاربر باید وارد آن شود. کاربر تنها در صورتی می تواند به منطقه امن دسترسی داشته باشد که رمز عبور و شماره صحیح باشد.

بنابراین تعیین اینکه چه کسی در پشت یک حمله یا تلاش برای حمله است، اسان تر می شود. به ویژه به این دلیل که تنها تعداد نسبتا کمی از افراد در وهله اول به مناطق حساس دسترسی دارند. در نتیجه، این استراتژی دسترسی محدود می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند. مجرمان سایبری در سازمان شما می دانند که به دلیل تعداد نسبتا کمی از مظنونان بالقوه، به راحتی می توانید مشخص کنید که مجرم چه کسی است.

:references

https://www.fortinet.com