• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
DoS Attack (حمله DoS)
DoS Attack (حمله DoS)

حمله DoS (DoS Attack)

در سال 2000، یک هکر 16 ساله به نام Mafiaboy یکی از معروف ترین حملات انکار سرویس DoS را راه اندازی کرد که تعدادی از بازیکنان اصلی از جمله CNN، eBay، آمازون و یاهو را آفلاین کرد. بر اساس گزارش ها، Mafiaboy به ده ها شبکه برای نصب بدافزار طراحی شده برای سیل اهداف با ترافیک حمله وارد شده است. از آنجا که بسیاری از سایت ها برای چنین حمله ای آماده نبودند، این حمله حدود یک هفته به طول انجامید، زیرا سازمان های هدف تلاش می کردند تا بفهمند چه اتفاقی افتاده و چگونه می توانستند انلاین شوند. مافیابوی سرانجام در اوریل ۲۰۰۰ دستگیر و به کمپ نوجوانان محکوم شد. بیست سال بعد، حملات DoS که بسیاری از انها DDoS هستند همچنان در حال افزایش است و برخی از رایج ترین حملاتی است که سازمان ها با آن روبرو هستند و حدود یک سوم از تمام کسب و کارها را هدف قرار می دهند.

 

آنچه شما باید بدانید:
حمله DoS جایی است که مهاجمان سایبری به دنبال ایجاد یک ماشین یا شبکه غیر قابل دسترس برای کاربران مورد نظر خود هستند. حملات DoS را می توان با سیل شبکه ها با ترافیک یا ارسال اطلاعاتی که باعث کاهش سرعت سیستم یا سقوط کامل می شود، انجام داد. همانند حملات DDoS، حملات DoS تمایل به تمرکز بر سازمان های با مشخصات بالا یا آنهایی که دارای وب سایت های محبوب و عمومی مانند بانکداری، تجارت الکترونیک، رسانه ها یا موسسات دولتی هستند. حملات DoS کاربران قانونی را از خدماتی که می خواهند به اآن دسترسی داشته باشند محروم می کند و به دلیل هزینه های امنیتی و پاکسازی، از دست دادن شهرت، از دست دادن درآمد و فرسایش مشتری، آسیب گسترده ای به قربانی وارد می‌کند.

 

چگونه حمله اتفاق می افتد:
حملات DoS به یکی از دو روش رخ می دهد: با سیل یا سقوط یک شبکه هدف. در حملات سیل، مجرمان سایبری رایانه های قربانی را با ترافیک بیشتری بمباران می کنند و باعث می شوند که آنها به طور کامل کاهش یا خاموش شوند. حملات مختلف سیل شامل حملات سرریز buffer ، سیل ICMP و حملات سیل SYN است. سایر حملات DoS از آسیب پذیری هایی بهره برداری می کنند که باعث می شود سیستم هدف سقوط کند. در این حملات، بازیگران بد از آسیب پذیری های سیستم با بدافزار استفاده می کنند که متعاقبا باعث سقوط می شود یا به شدت سیستم را مختل می کند.

 

جایی که حمله از آن می آید:
حملات DoS می تواند از هر نقطه از جهان باشد. مهاجمان به راحتی می توانند محل سکونت خود را پنهان کنند تا بتوانند رایانه های قربانی را تحت تأثیر قرار دهند، بدافزارها را اجرا کنند یا سایر اعمال شرورانه را با خیال آسوده که شناسایی نشوند انجام دهند.

 

:references

https://www.splunk.com