• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
صنایعی که به امنیت سایبری نیاز دارند
صنایعی که به امنیت سایبری نیاز دارند

چه صنایعی نیازمند امنیت سایبری هستند؟

مهاجمان سایبری دارای جریان بی پایانی از سازمان ها و صنایع هستند که می توانند هدف قرار دهند. صنایع نوظهور بدون حمایت های کافی به وجود می آیند، در حالی که صنایع موجود اغلب دستخوش تغییراتی می شوند که آنها را در برابر تهدیدات مستعدتر می کند.

در زیر، به صنایع در هر دو دسته و چالش هایی که با آن مواجه هستند نگاه می کنیم.

 

صنایع جدید با ریسک بالا
دارایی های دیجیتال : طبق گزارش PwC ، بین سال های 2016 تا 2021، بازار دارایی های دیجیتال از 14 میلیارد دلار به 3 تریلیون دلار افزایش یافته است . با این حال، تمرکززدایی، کلیدهای خصوصی آسیب پذیر و کمبود واسطه، صنعت را در معرض خطر حمله قرار می دهد. در پاسخ به تهدیدهای فزاینده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، اندازه دارایی های رمزنگاری و واحد سایبری خود را در سال 2022 تقریباً دو برابر کرد. مجمع جهانی اقتصاد چهار حوزه کلیدی را که سازمان های دارایی دیجیتال باید برای امنیت بهتر ارزیابی و نظارت کنند، برجسته می کند: پروتکل های اجماع. ، حریم خصوصی مصرف کننده، کلیدهای خصوصی و قراردادهای هوشمند.

ورزش های الکترونیکی : پروژه های Fortune Business Insights تا سال 2029 اندازه بازار ورزش های الکترونیکی را بیش از سه برابر خواهد کرد. این صنعت با رشد سریع دارای آسیب پذیری های بالقوه امنیت سایبری است، از جمله اطلاعات مصرف کننده و پردازش پرداخت های خرد. راه حل ها شامل بهبود نظارت، افزایش احراز هویت و آموزش بهتر کاربر در مورد پروتکل های امنیت سایبری است.

هوش مصنوعی: فناوری هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به‌ویژه در زمینه امنیت سایبری به سرعت رشد کرده است. اگر این فناوری به خطر بیفتد، سازمان هایی که به هوش مصنوعی متکی هستند آسیب پذیرتر می شوند. برای محافظت، کسب‌وکارهایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند باید کنترل‌های دسترسی و احراز هویت مناسب و دنباله حسابرسی عملیات هوش مصنوعی را پیاده‌سازی کنند.

 

تاسیس صنایع با تهدیدات فزاینده

تولید: بر اساس گزارش IBM، بخش تولید با بیشترین سهم حملات سایبری در سال‌های 2021 و 2022 مواجه شد. اثرات ریپل ناشی از اختلالات زنجیره تامین، این صنعت را به ویژه در برابر باج افزار، حملات سرور و سرقت داده آسیب پذیر کرد. برای مقابله با خطرات، CISA پیشنهاد می‌کند که سازمان‌ها شیوه‌ها و چارچوب‌های امنیت سایبری بهتری را اجرا کنند .

خدمات حرفه ای و تجاری: بر اساس گزارش IBM، خدمات حرفه ای، تجاری و مصرف کننده تقریباً 15 درصد از کل حملات سایبری در سال 2022 را به خود اختصاص داده اند. در میان عوامل دیگر، انتقال به کار از راه دور، دسترسی به شبکه بدون اعتماد، و سیستم های تحویل مبتنی بر ابر شرکت ها را ترک می کند. در برابر نفوذ سایبری آسیب پذیرتر است. در نتیجه، کسب‌وکارها باید بیشتر روی اطلاعات تهدید و امنیت برنامه‌ها و فناوری‌های ابری سرمایه‌گذاری کنند.

آموزش: طبق تحقیقات Check Point، صنعت آموزش بین سال‌های 2021 تا 2022 افزایش 43 درصدی در حملات سایبری داشته است. مدارس با بودجه‌های طولانی، فروشگاه‌های بزرگ اطلاعات شخصی و رایانه‌های مشترک، اهداف سایبری جذابی را ایجاد می‌کنند. مؤسسات آموزشی باید بر آگاهی از امنیت سایبری ، نظارت بهتر، و اتخاذ سیستم های آنلاین با چارچوب های امنیتی قوی تمرکز کنند.