• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
کارمند مالی پس از تماس ویدیویی دیپ ‌فیک با «مدیر ارشد مالی» ۲۵ میلیون دلار پرداخت می‌کند.
کارمند مالی پس از تماس ویدیویی دیپ ‌فیک  با «مدیر ارشد مالی» ۲۵ میلیون دلار پرداخت می‌کند.

به گفته پلیس هنگ کنگ، یک کارمند مالی در یک شرکت چند ملیتی فریب خورده و با پرداخت 25 میلیون دلار به کلاهبردارانی که از فناوری دیپ فیک استفاده می‌کنند و در یک تماس ویدیویی کنفرانسی به عنوان مدیر مالی شرکت ظاهر می شود.
پلیس هنگ کنگ روز جمعه در یک جلسه توجیهی گفت که در این کلاهبرداری پیچیده، کارمند فریب خورده و با افرادی که فکر می‌کرد چندین نفر از کارکنان دیگر بودند، در یک تماس ویدیویی شرکت کرد، اما همه آنها در واقع جعلی بودند.
بارون چان شون چینگ، سرپرست ارشد، به پخش کننده عمومی شهر RTHK گفت: (در) کنفرانس ویدیویی چند نفره، معلوم شد که هرکس [او دیده] جعلی بوده است.

افسر پلیس افزود، کارمند موافقت کرد، با اعتقاد به اینکه همه افراد حاضر در تماس واقعی هستند، در مجموع 200 میلیون دلار هنگ کنگ – حدود 25.6 میلیون دلار – پرداخت کند.
این پرونده یکی از چندین پرونده اخیر است که در آن گمان می‌رود کلاهبرداران از فناوری دیپ‌فیک برای اصلاح ویدیوهای در دسترس عموم و سایر فیلم‌ها برای فریب دادن مردم استفاده کرده‌اند.
چان گفت که هشت کارت شناسایی دزدیده شده هنگ کنگ – که همه آنها توسط صاحبان آنها مفقود شده بود – برای 90 درخواست وام و 54 ثبت حساب بانکی بین جولای تا سپتامبر سال گذشته استفاده شد.
به گفته پلیس، حداقل در 20 مورد، دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی برای فریب برنامه‌های تشخیص چهره با تقلید از افرادی که روی کارت‌های هویتی تصویر شده‌اند، استفاده شده است.
کلاهبرداری مربوط به مدیر مالی جعلی تنها زمانی کشف شد که کارمند بعداً با دفتر مرکزی شرکت چک کرد.
پلیس هنگ کنگ نام یا جزئیات شرکت یا کارگر را فاش نکرد.
مقامات در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای نگران پیچیدگی فناوری دیپ‌فیک و استفاده‌های شوم از آن هستند.

 

https://edition.cnn.com