• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
نخست وزیر انگلیس هشدار داد که بشریت ممکن است کنترل هوش مصنوعی را از دست بدهد
نخست وزیر انگلیس هشدار داد که بشریت ممکن است کنترل هوش مصنوعی را از دست بدهد

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا روز پنجشنبه در مورد خطرات هوش مصنوعی هشدار داد.
او گفت که در صورت عدم کنترل هوش مصنوعی، او می‌تواند «دگرگونی» را در جامعه به ارمغان بیاورد، اما خطراتی مانند فناوری مورد استفاده در ساخت سلاح و جنایتکارانی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، وجود دارد.
سخنرانی سوناک در حالی انجام شد که دولت بریتانیا آماده میزبانی از نشست ایمنی هوش مصنوعی در هفته آینده می شود که هدف آن گرد هم آوردن شرکت ها و سیاست گذاران برای بحث در مورد خطرات پیرامون این فناوری است.
ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، روز پنجشنبه در مورد خطرات هوش مصنوعی، پیش از اجلاسی که در آن بریتانیا امیدوار است نقشی جهانی در شکل دادن به نحوه طراحی ایمنی پیرامون این فناوری ایفا کند، هشدار داد.
سوناک در یک سخنرانی گفت که هوش مصنوعی ”تحولی به اندازه انقلاب صنعتی، آمدن برق یا تولد اینترنت به ارمغان خواهد آورد” – در حالی که اضافه کرد که این پیشنهاد خطراتی دارد.
نخست وزیر گفت که هوش مصنوعی می تواند ساخت سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی را آسان تر کند و مجرمان می توانند از این فناوری بهره برداری کنند.
سوناک گفت: «در غیر محتمل‌ترین اما شدیدترین موارد، حتی این خطر وجود دارد که بشریت بتواند کنترل هوش مصنوعی را از طریق نوعی هوش مصنوعی که گاهی اوقات به آن ابر هوش می‌گویند، از دست بدهد.
سخنرانی سوناک در حالی انجام شد که دولت بریتانیا برای میزبانی از نشست ایمنی هوش مصنوعی در هفته آینده آماده می شود. هدف این رویداد گرد هم آوردن کشورها و شرکت ها برای بحث در مورد خطرات پیرامون هوش مصنوعی است. این در بلچلی پارک – خانه کدشکنانی که رمز پایان جنگ جهانی دوم را شکستند، برگزار می شود.
سوناک اعلام کرد که بریتانیا اولین موسسه ایمنی هوش مصنوعی در جهان را برای ارزیابی و آزمایش انواع جدید هوش مصنوعی به منظور درک خطرات ایجاد خواهد کرد.
سوناک گفت که او در اجلاس ایمنی هوش مصنوعی هفته آینده، پیشنهاد تشکیل یک «پنل متخصص واقعاً جهانی که توسط کشورها و سازمان‌هایی که در آن شرکت می‌کنند برای انتشار گزارش وضعیت علمی هوش مصنوعی معرفی شده‌اند» را پیشنهاد خواهد کرد.
ایالات متحده و چین به طور گسترده به عنوان دو رهبر در هوش مصنوعی در نظر گرفته می شوند که به عنوان خانه برخی از شرکت های پیشرو جهان در این فضا عمل می کنند. بریتانیا دارای برخی از شرکت های قابل توجه هوش مصنوعی، مانند DeepMind متعلق به Alphabet، و همچنین دانشگاه های قوی با فناوری است. اما بریتانیا به عنوان رقیب سوم دور پس از چین و ایالات متحده دیده می شود
بریتانیا در تلاش است تا خود را به عنوان یک رهبر در زمینه ایمنی هوش مصنوعی قرار دهد و سعی دارد این اتهام را به سمت پلیس هدایت کند.
سوناک گفت که چین به اجلاس هفته آینده دعوت شده است.
چین و ایالات متحده درگیر نبرد برای برتری فناوری هستند و واشنگتن به دنبال محدود کردن دسترسی پکن به فناوری های کلیدی مرتبط با هوش مصنوعی است. در همین حال، چین در یک سال و نیم گذشته مجموعه‌ای از مقررات را در مورد هوش مصنوعی وضع کرده است ، زیرا پکن به دنبال نظارت دقیق بر توسعه این فناوری است.