• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
بریتانیا میزبان اولین نشست ایمنی هوش مصنوعی جهان در خانه کدشکنان جنگ جهانی دوم خواهد بود
بریتانیا میزبان اولین نشست ایمنی هوش مصنوعی جهان در خانه کدشکنان جنگ جهانی دوم خواهد بود

دولت انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد، اجلاس ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا، که هدف آن تشویق توسعه مسئولانه هوش مصنوعی است، در Bletchley Park برگزار خواهد شد.
این ساختمان معروف خانه کدشکنان جنگ جهانی دوم است که در سال 1941 به شکستن کد انیگما کمک کردن.
دولت گفت که این رویداد در 1 و 2 نوامبر برگزار خواهد شد و ”خطرات هوش مصنوعی، به ویژه در مرز توسعه را در نظر خواهد گرفت.
دولت بریتانیا میزبان اولین اجلاس ایمنی هوش مصنوعی در جهان در Bletchley Park، خانه کدشکنانی خواهد بود که کدهایی را شکستند که به جنگ جهانی دوم پایان داد.
دولت در یک بیانیه مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که میزبان این نشست خواهد بود – که دولت های بین المللی، شرکت های برجسته هوش مصنوعی و کارشناسان در تحقیقات را تشکیل می دهد – تا درباره ”توسعه ایمن و استفاده از فناوری هوش مصنوعی مرزی” بحث کنند.
دولت بریتانیا گفت که این رویداد در 1 و 2 نوامبر برگزار خواهد شد و ”خطرات هوش مصنوعی، به ویژه در مرز توسعه را در نظر خواهد گرفت و در مورد چگونگی کاهش آنها از طریق اقدامات هماهنگ بین المللی بحث خواهد کرد.”
ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «برای استفاده کامل از فرصت‌های خارق‌العاده هوش مصنوعی، باید خطرات را کنترل کرده و با آن مقابله کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هوش مصنوعی در سال‌های آینده به طور ایمن توسعه می‌یابد».
″با ترکیب قدرت شرکای بین‌المللی ما، صنعت پررونق هوش مصنوعی و جامعه آکادمیک متخصص، می‌توانیم اقدامات بین‌المللی سریعی را که برای توسعه ایمن و مسئولانه هوش مصنوعی در سراسر جهان نیاز داریم، تضمین کنیم.”
هنوز مشخص نیست که کدام شرکت ها، دولت ها یا محققان در این رویداد شرکت خواهند کرد.
پیشتازان مسابقه هوش مصنوعی عمدتاً شرکت‌های فناوری بزرگ ایالات متحده مانند مایکروسافت – یکی از حامیان برجسته OpenAI خالق ChatGPT – گوگل که صاحب چت ربات هوش مصنوعی مولد Bard است و متا هستند که مسئول مدل زبان بزرگ منبع باز Llama است.
بریتانیا خانه چندین شرکت پیشرو درگیر در تحقیق، توسعه و تولید تجاری هوش مصنوعی است، از جمله DeepMind ، آزمایشگاه هوش مصنوعی بریتانیا، و Synthesia، یک پلتفرم رسانه دیجیتال که به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای تولید شده با هوش مصنوعی ایجاد کنند.
ساختمان معروف Bletchley Park محل زندگی کدشکنان جنگ جهانی دوم بود که در سال 1941 به شکستن رمز رمزی انیگما که توسط دولت آلمان برای هدایت عملیات زمین به هوا در جبهه شرقی استفاده می شد، کمک کردند.
این عملیات که توسط ریاضیدان انگلیسی، دانشمند کامپیوتر و رمزنگار آلن تورینگ هدایت می شد، موفق شد پیام های استراتژی نظامی آلمان را رمزگشایی کند. تورینگ به طور گسترده ای به عنوان پدر علم کامپیوتر نظری و هوش مصنوعی در نظر گرفته می شود.
بخش فناوری بریتانیا اخیراً به دنبال کاهش سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز دچار افت شده است. بر اساس داده های شرکت VC Atomico، سرمایه کلی وارد شده به صنعت فناوری بریتانیا در نیمه اول سال 2023 با 57 درصد کاهش به 7.4 میلیارد دلار رسید.
بریتانیا خود را به عنوان پیشرو در فناوری در سطح جهانی معرفی کرده است و ابتکاراتی را برای پذیرش نوآوری، مانند ارزهای دیجیتال، بلاک چین و به اصطلاح «وب 3» به راه انداخته است.
هوش مصنوعی آخرین فناوری است که این کشور هدف آن قرار گرفته است – و در آن به دنبال تعیین استانداردهای جهانی است. در ماه ژوئن، سوناک بریتانیا را به عنوان ”خانه جغرافیایی مقررات ایمنی جهانی هوش مصنوعی” معرفی کرد. اما بریتانیا تپه‌ای شیب‌دار برای بالا رفتن برای رقابت با بازیگران اصلی مانند ایالات متحده و چین دارد.
ایالات متحده در زمینه هوش مصنوعی با شرکت های عظیمی که منابع خود را در این فناوری به کار می برند، بسیار پیشرو در جهان است. چین همچنین در حال تعمیق فشار خود به سمت هوش مصنوعی است و Alibaba ، Tencent و Baidu چت‌ربات‌های مولد هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرده‌اند، در حالی که Bejiing قبلاً قوانینی را برای اداره این خدمات تعیین کرده است.
بریتانیا برای ایفای این نقش به عنوان خانه استعدادهای برتر هوش مصنوعی و شرکت‌های پیشرو مانند Deepmind در موقعیت خوبی قرار دارد. Phelim Bradley، مدیر عامل شرکت Prolific ، شرکتی که نظرسنجی‌های پولی را برای کمک به توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی برای آموزش و اصلاح سیستم‌هایشان ارائه می‌دهد گفت: ما خوش‌بین هستیم و معتقدیم که با استفاده از نرده‌های محافظ مناسب، این فناوری می‌تواند واقعاً برای جامعه تحول‌آفرین باشد. .
برای موفقیت این اجلاس، مهم است که تمرکز کافی روی موضوعاتی از جمله رفتار منصفانه و اخلاقی با کارکنان هوش مصنوعی (مانند حاشیه نویسان داده ها)، منبع یابی و شفافیت داده های مورد استفاده برای ساخت مدل های هوش مصنوعی و همچنین خطرات داده شود. تعصب به این سیستم ها به دلیل روشی که در آن آموزش داده می شود، خزش می کند.
هوش مصنوعی به سرعت در زمینه هایی از مراقبت های بهداشتی گرفته تا خدمات مالی و امنیت سایبری استفاده می شود. الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد، به‌ویژه، خطرات زیادی را برای جامعه به همراه دارند و کارشناسان درباره احتمال جابجایی مشاغل، اطلاعات نادرست و نقض‌های سایبری هشدار می‌دهند.