• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
اولین کشور هوش مصنوعی؟
اولین کشور هوش مصنوعی؟

یک کشتی با 10000 پردازنده گرافیکی Nvidia H100 به ارزش 500 میلیون دلار می تواند به اولین سرزمین مستقلی تبدیل شود که برای آینده خود کاملاً به هوش مصنوعی متکی است

BlueSea (BSFCC) که توسط شرکت آمریکایی Del Complex ایجاد شده است، اساساً یک بارج غول پیکر است که شامل 10000 پردازنده گرافیکی Nvidia H100 به ارزش 500 میلیون دلار است.
دل کمپلکس در اطلاعیه ای در X گفت که مرکز داده شناور “عملکرد پیشرو در صنعت، خنک کننده آب پیشرفته و انرژی خورشیدی برای ایمنی محیط زیست” را ارائه می دهد.
ادعاهای دل کمپلکس در پی بحث های فزاینده درباره مقررات جهانی هوش مصنوعی در ماه های اخیر مطرح شده است. در اوایل این هفته، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی را امضا کرد که قوانین مربوط به توسعه هوش مصنوعی مولد را تشریح می کند.
در این فرمان اجرایی، آژانس‌های ایالات متحده استانداردهای جدیدی را برای ایمنی و امنیت هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند و احتمالاً به عنوان پیشرو برای هر اقدام قانونی آینده در مورد این فناوری عمل خواهد کرد.
به نظر می‌رسد دل کمپلکس معتقد است که BSFCC به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از این بررسی نظارتی اجتناب کنند، زیرا مرکز داده در یک «سرزمین هیچ‌کس» دریایی واقع شده است.
این شرکت گفت: «تسلط بیش از حد دولت نه تنها سرعت نوآوری را متوقف می کند، بلکه در مواهب کیهانی بشریت نیز دخالت می کند. “با افزایش نگرانی های جهانی در مورد مقررات سختگیرانه آموزش مدل های هوش مصنوعی، دل مجتمع یک پناهگاه در آب های بین المللی ارائه می دهد.”
BSFCC راه حلی است برای… مقررات و نظارت مستمر هوش مصنوعی… نیاز به مقیاس‌بندی مدل‌های مرزی شما به صورت تصاعدی… خطری که ناشی از قرار دادن محاسبات شما در پلت‌فرم‌های رایانش ابری سنتی است.

 

references:

www.delcomplex.com