• 09121990309 - 01343449625
  • منطقه آزاد انزلی، مجتمع ستاره شمال، شماره 2218
داده پردازی هوشمند کندو
(منطقه آزاد انزلی)
همزمان با بالا گرفتن بحث داده های اتحادیه اروپا، آمازون ابر «مستقل» اروپایی را راه اندازی می کند
همزمان با بالا گرفتن بحث داده های اتحادیه اروپا، آمازون ابر «مستقل» اروپایی را راه اندازی می کند

 

آمازون روز چهارشنبه گفت که یک ابر مستقل برای اروپا راه اندازی خواهد کرد که هدف آن شرکت هایی در صنایع تحت نظارت و بخش عمومی است.
خدمات وب آمازون European Sovereign Cloud در اروپا قرار خواهد گرفت و جدا از سایر عملیات ابری غول فناوری ایالات متحده خواهد بود.
مشتریان سیستم جدید می‌توانند داده‌های خاصی را در اتحادیه اروپا نگه دارند و تنها کارمندان AWS مقیم اتحادیه اروپا که در بلوک 27 کشوری مستقر هستند، کنترل عملیات و پشتیبانی از ابر مستقل را خواهند داشت.
آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مشتریان این کنترل و اطمینان را خواهند داشت که AWS بدون توافق آنها به داده‌های مشتری برای هیچ هدفی دسترسی نخواهد داشت یا از آنها استفاده نمی‌کند و همچنین به قوی‌ترین کنترل‌های حاکمیتی در میان ارائه‌دهندگان پیشرو ابری دسترسی نخواهد داشت.
راه‌اندازی سیستم ابری جدید بر نیاز کسب‌وکارها به رعایت قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی داده‌های اروپا و همچنین فشار منطقه برای به اصطلاح «حاکمیت دیجیتال» تأکید می‌کند، ایده‌ای که اتحادیه اروپا باید داده‌ها و فناوری خود را کنترل کند.
ایده حاکمیت دیجیتال، اگرچه به خوبی تعریف نشده است، اما به طور گسترده به تلاش اتحادیه اروپا برای تقویت فناوری حیاتی توسعه یافته اروپا و داشتن قوانین سختگیرانه در مورد ذخیره سازی و انتقال داده ها مربوط می شود.
همانطور که سازمان‌های دولتی و کسب‌وکارهای حیاتی به طور فزاینده‌ای عملیات خود را به اپراتورهای ابری عمومی مانند آمازون یا مایکروسافت منتقل می‌کنند در اتحادیه اروپا نگرانی فزاینده ای وجود دارد که داده ها در سرورهای شرکت های غیر اروپایی ذخیره می شوند. برخی از ویژگی‌های ابری ممکن است نیاز به انتقال داده به اتحادیه اروپا و از آن داشته باشند. و نگرانی فزاینده ای در بین مشاغل و قانونگذاران وجود دارد که نهادهای خارج از اتحادیه اروپا به این داده ها دسترسی پیدا کنند.
ابر مستقل آمازون احتمالاً تلاشی برای رفع برخی از این ترس ها است.
مکس پترسون، نایب رئیس Sovereign Cloud در AWS در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: AWS European Sovereign Cloud تعهد ما را برای ارائه پیشرفته‌ترین مجموعه‌ای از کنترل‌های حاکمیت، حفاظت از حریم خصوصی و ویژگی‌های امنیتی موجود در ابر به مشتریان AWS تقویت می‌کند.
برای سال‌ها، اتحادیه اروپا نگران اتکا به شرکت‌های خارجی، به‌ویژه آمریکایی، برای محاسبات ابری در این بلوک بوده است. اروپا از طریق ابتکاری به نام Gaia X که هدف آن اتصال ارائه دهندگان مختلف ابر در منطقه است، تلاش کرده است تا با افزایش اندازه غول های ابری مقابله کند و به کسب و کارها امکان انتخاب بیشتر در مورد خدماتی را که استفاده می کنند، ارائه دهد.
غول‌های فناوری بزرگ ایالات متحده به دنبال تقویت ویژگی‌های خود برای برآورده کردن نیاز اتحادیه اروپا به ابرهای «مختار» هستند. سال گذشته، Google Cloud ویژگی‌هایی از جمله محدود کردن دسترسی ساکنان اتحادیه اروپا به داده‌های اروپایی در داخل بلوک را معرفی کرد. و سال گذشته، مایکروسافت ویژگی‌های “Cloud for Sovereignty” خود را با هدف تقویت کنترل داده‌ها برای مشتریان منتشر کرد.